Chcete byť jej svedkom? (oneskorená recenzia)

Autor: Vratko Popeláš | 13.2.2018 o 14:52 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  44x

Som si vedomý toho, že hudobný album Witness má už viac než pol roka a pôvodne som si chcel posvietiť na niečo novšie, no egocentrizmus speváčok (že, Taylor?) v ich novších albumoch ma vrátil späť k Katy Perry. O čom spieva ona?

Začnem od začiatku. I keď úvodná pieseň Witness možno nie je najsilnejším kúskom albumu po hudobnej stránke, rozhodne zasahuje textom. Každý tuší, že život celebrít nie je stále jednoduchý a Katy vyjadruje, že by potrebovala niekoho, kto bude svedkom jej vrcholov a pádov, inými slovami, nechce v tom byť sama. Dojímavosť piesne ešte viac podčiarkuje nie úplne klavírny sprievod, ktorý je v celom albume skôr vzácnosťou. 
   Tým sa však baladová nálada na nejakú dobu končí, pretože Katy začne vyzdvihovať feminizmus a silu žien, či už duševnú alebo telesnú, a to nie len v druhej skladbe Hey Hey Hey, ale aj v ďalších kúskoch Power či Swish Swish. Z tej druhej som mal pocit, že tie agresívne beaty sú parafrázou na krik, akoby bola Katy vážne naštvaná, že ju každý berie ako slabú.
   Ďalšou témou, ktorú umelkyňa v textoch rozoberá, je únik zo stereotypu a nový začiatok (Dejà Vu, Mind Maze, Bigger Than Me s veľkým hitovým potenciálom, Tsunami, ale aj Chained To The Rhythm, ktorý je viac kritický, či Roulette, kde vyznáva, že niekedy nie je zlé zariskovať.) Podobnú tematiku má aj predposledná skladba Pendulum, v ktorej Katy nenápadne odzrkadlila svoj kresťanský pôvod (všetko dobré aj zlé sa ti vráti) a využila aj celý chór, čo zo skladby robí takmer gospel. Oproti sladkým popovým hitom z jej minulosti je to nečakane príjemná zmena. 
   Samostatnou kategóriou je pieseň Bon Apettite s trochu lacným až vulgárnym textom (o klipe nehovoriac). Katy si zrejme povedala, že popri všetkej vážnosti by sa do albumu hodil aspoň jeden prvoplánový hit, ktorý sa hodí na diskotéky, a tak ho tam hodila. Našťastie to nie je tak zlé, aby to pokazilo celý album. 
   Treťou témou je, ako na úplnom začiatku, stratená láska, ktorá je však podaná mimoriadne kreatívne. Uprostred albumu Katy spieva baladu Miss You More, ktorá naozaj chytí za srdce a ktorá je pravdepodobne o jej bývalom Orlandovi Bloomovi. Všeobecne rozšírené informácie vravia, že Katy bola pripravená usadiť sa a založiť rodinu, zatiaľ čo Legolas z Hobbita nie a preto sa rozišli (zaujímalo by ma, kedy asi bude 41-ročný Bloom na rodinu pripravený). Podobná je aj skladba Save As Dreft, čo približne znamená "uložené do konceptu". Perry je zo vzťahu zdeptaná a smutná (čo naznačujú aj iniciály názvu S.A.D.), no nechce sa v tom vŕtať a dáva tomu čas. Celý album uzatvára nádherná balada Into You See Me, ktorá jemne podčiarkuje všetko, čo bolo v v albume vyjadrené, že nechce ostať vo vžitých koľajách, ale chce byť iná a nikdy sa nevrátiť späť. 
   Celý album trvá takmer hodinu, vo väčšine textov cítiť silnú inšpiráciu morom a počas všetkých pätnástich skladieb, až na niektoré slabšie výnimky (Tsunami, Dejà Vu, Bon Apettite), som bol rád, že som si ich mohol vypočuť. Katy sa rozhodla oslobodiť sa z rytmu stereotypného života, začať riskovať (napríklad odfarbiť si vlasy a potom ostrihať) a stať sa vzorom pre všetky ženy na svete, ktoré si stále neveria. Myslím si, že je to naozaj ušľachtilý cieľ.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Evita sa zbavila stratového vydavateľstva. Spôsobom, aký využil aj Bašternák

Podnikateľka a spisovateľka Eva Urbaníková zrušila svoje vydavateľstvo. Urobila to spôsobom, ktorý ministerstvo označuje za špekulatívne.


Už ste čítali?